بیزینس پروفایل اینستاگرام

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸ | ۹:۰۴ ق.ظ 0 دیدگاه

قابلیت بیزینس پروفایل اینستاگرام تقریبا سه سال پیش منتشر شد و انقلاب و راه موفقیت جدیدی را برای کسب و کار ها و تجارت ها به وجود آورد. اگر بیزینسی که دارید در اینستاگرام حضور دارد ولی هنوز آن را به یک اکانت بیزینسی تبدیل نکرده‌اید یا نمی دانید که چگونه این کار را انجام دهید با ما در این مطلب همراه باشید تا به طور کامل این قابلیت را توضیح دهیم و تمامی سوال هایتان را بر طرف کنیم.

 

اکانتی که تجاری باشد نسبت به اکانت های شخصی قابلیت های زیاد تری دارند و اطلاعات بیشتری را هم در اختیار صاحب اکانت می گذارد. این ویژگی ها باعث می شود تا مدیریت کسب و کار در شبکه های اجتماعی دقیق تر و بهتر شود و همچنین تاثیر بسیار مثبتی در میزان فروش شما از طریق اینستاگرام دارد.

 

قابلیت های اکانت تجاری اینستاگرام چیست؟

حتما سعی کنید تمامی امکانات این نوع پروفایل را اگر میخواهید که ار آن استفاده کنید به طور کامل بشناسید. در ادامه قصد داریم تا بخش های مختلف بیزینس پروفایل را بخش به بخش برایتان توضیح دهیم.

 

ابزار تحلیل پست ها و فالوور ها (Insights)

بخشی که اطلاعات خیلی زیادی را از آن می توانید به دست بیارید و یکی از مهم ترین قسمت های پروفایلتان به حساب می آید. در این بخش می توانید تحلیل های اینستاگرام از رفتار دنبال کننده ها و باز خورد های آن ها در خصوص پست هایتان را ببینید. به علاوه با اطلاعاتی که در مورد فالوور ها مثل جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می توانید آن ها را بهتر بشناسید.

شناختی که از این طریق به دست می آورید باعث می شود که بتوانید به استراتژی درستی برای کاری که انجام می دهید برسید و راه را اشتباه نرید.

 

کلید ارتباط (Contact)

با دکمه کانتکت بهترین راه ارتباطی با مخاطب هایتان را به وجود آورید. راه ارتباطی مختلفی هم از جمله ایمیل، آدرس، شماره تماس می توانید تعریف کنید و دست بقیه را برای ارتباط گرفتن با شما باز بگذارید. ضرورت این دکمه را در پروفایلتان فراموش نکنید و این را به فالوور‌هایتان هم یادآوری کنید.

 

لینک گذاشتن در استوری

همه از میزان محبوبیت و تاثیر گذاری استوری اینستاگرام می دانیم. بخشی که این امکان را به ما میدهد که بتوانیم در کمترین زمان پیام وهدف خودمان را از طریق عکس و ویدیو به مخاطبمان انتقال دهیم. پس در خصوص کسب و کار های تجاری و برند هایی که در اینستاگرام فعال هستند این بخش از اهمیت بسیار بالایی برای برند سازی و معرفی کسب و کار برخوردار است.

لینک گذاری در استوری تنها در پروفایل های تجاری امکان پذیر است. این امکان باعث می شود که شما بتوانید بازدید کننده را همان جایی ببرید که هدفتان هست و راه را برای رسیدن به فروش بالا هموار تر کنید.

 

تبدیل پست به تبلیغ (Promote)

پروموت کردن امکانی است که از طریق آن می توانید پست هایی که در صفحه خود منتشر می کنید را به یک تبلیغ مبدل کنید. البته باید بگیم که این قابلیت در ایران فعال نیست و نمیتوان از اآن استفاده کرد.

 

نکات منفی بیزینس پروفایل

کار های زیاد و فایده هایی که این سیستم برای کسب و کار ها دارد به کنار، باید در مورد نقاط ضعف آن هم صحبت کنیم. این عیب ها در مقایسه با پروفایل شخصی اینستاگرام هستند.

 

پرایویت نشدن

اکانت تجاری خودتان را نمی توانید خصوصی کنید. البته اگر شما بخواهید خود را به عنوان یک برند به دیگران معرفی کنید نمی تواند این مشکل راه شما را سد کند چرا که شما باید خود را به دیگران نشان دهید ولی بعضی کسب و کار ها هستند که مخاطبان خاص خود را دارند. اگر جزو این دسته از تجارت ها هستید پیشنهاد می کنیم تا از این نوع اکانت استفاده نکنید و پروفایل خود را شخصی کنید.

 

اتصال اکانت تنها به یک فیسبوک

اگر اکانت شخصی داشته باشید حتما دیده اید که می توانید پروفایل خود را به چند اکانت فیسبوک متصل کنید. اما این ویژگی در بیزینس پروفایل اینستاگرام وجود ندارد و تنها امکان اتصال به یک اکانت فراهم شده است. این کمبود زمانی برای شما درد‌سر ساز خواهد شد که برند شما دارای زیر مجموعه باشد و بخواهید با صفحات فیسبوک خود آن ها را تقسیم بندی و جداسازی کنید.

 

آموزش ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

ساختن یک اکانت تجاری در اینستاگرام کار چندان پیچیده ای نیست و به راحتی می توانید این کار را در کمتر از چند دقیقه انجام دهید. اما قبل از به وجود آوردن این حساب یک بار دیگر به توضیحاتی که دادیم توجه کنید. ببینید که آیا واقعا این نوع اکانت به کار شما می آید یا نه.

اگر می خواهید که از طریق این شبکه اجتماعی به درآمد برسید این کار را حتما انجام دهید. تا با استفاده از قابلیت هایی که برایتان توضیح دادیم بتوانید با شناخت درست از مشتری ها با آن ها بهتر تعامل داشته باشید و بتوانید محصولات یا خدماتتان را به فروش برسانید.

 

برای ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام این مراحل را طی کنید.

  • در قدم اول یک اکانت اینستاگرام بسازید یا اگر دارید به آن وارد شوید.
  • به قسمت تنظیمات اکانت خود بروید و گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کنید.
  • پس از آن لازم است تا وارد اکانت فیسبوک خود شوید. این درخواست در قالب یک پیام به شما نمایش داده می شود.
  • پس از این که به اکانت فیسبوک خود وارد شدید، صفحاتی را که به آن ها دسترسی دارید به شما نمایش داده می شود و از بین آن ها، آن صفحه ای که مد نظر دارید را باید انتخاب کنید. صفحه ای که انتخاب کرده‌اید به اکانت بیزینس شما وصل خواهد شد و بعد از آن هم به صفحه دیگری نمی توانید متصل شوید.
  • در مرحله آخر هم نوبت به آن می رسد که یکی از اطلاعاتی که در اکانت فیسبوک خود دارید را انتخاب کنید. ایمیل، شماره تماس، آدرس پستی و… جزو گزینه هایی هستن که باید حداقل یکی از آن ها را انتخاب کنید.

به همین سرعت می توانید اکانت خود را به حالت تجاری تبدیل کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

---
نظرات نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.